Stoel zoekt Lief zet duurzaam houtgebruik in de kijker

Stoel zoekt Lief zet duurzaam houtgebruik in de kijker

Netwerk Bewust Verbruiken vzw
geschreven door Netwerk Bewust Verbruiken vzwlaatst aangepast op 21/05/2014
Vandaag lanceren BOS+ en Netwerk Bewust Verbruiken de campagne Stoel Zoekt Lief. Die wil jongeren overtuigen dat een stoel meer is dan vier poten en een zitvlak. Het is een object met een straf verhaal, waarvan je kunt houden en dat je kan koesteren. Op deze eerste lentedag start de stoel met een viraal filmpje zijn zoektocht naar een lief.
Stoel zoekt lief
Het is lente en er hangt liefde in de lucht. Deze stoel is op zoek naar een soulmate. Ben jij de ideale match? Doe de test op www.stoelzoektlief.be

De online actie is het startschot van een drie jaar durende campagne, waarmee Bos+ en Netwerk Bewust Verbruiken jongeren en jongvolwassenen een stapje dichter bij duurzaam houtgebruik brengen. Voor de campagne werd een houten stoel ontworpen, die beetje bij beetje zijn ziel blootlegt en zijn verhaal vertelt. Zo was een stuk van hem ooit een boom in het regenwoud van Peru, en maakte een pootje vroeger deel uit van een muurtafeltje in een oud herenhuis. Zijn zit is gemaakt uit lokaal grenen.

Maken, pimpen, koesteren

De campagne laat jongeren en jongvolwassenen zelf kiezen voor duurzaam houtgebruik. Zonder te betuttelen vertrekt ze vanuit de vraag die alle jongeren zichzelf stellen: wie ben ik en wat is echte liefde? De campagne geeft tips en tricks over hoe je duurzaam hout herkent en laat jongvolwassenen upcyclend aan de slag tijdens workshops en livingsessies. Iedereen die een beetje handig is, kan de stoel maken, pimpen en koesteren.

Minitentoonstelling reist door Vlaanderen

In het kader van de campagne namen 5 jonge kunstenaars 5 dezelfde houten stoelen onder handen en toverden ze om tot een karaktervol hebbeding. Elke stoel staat daarbij voor één aspect van duurzaamheid in de houtsector. Van 21 maart tot 17 april reizen de stoelen in een mini-tentoonstelling door Vlaanderen en Brussel. Bezoekers komen via een Flairtest te weten welke stoel het best bij hem of haar past. Zijn ze helemaal weg van Retro Ramona, of worden ze eerder geprikkeld door de mysterieuze Avontuurlijke Aaron? Na afloop van de tentoonstelling verloot BOS+ de stoelen onder de deelnemers.

Hier kan je de stoelen de komende weken bewonderen

Van 21 tot en met 27 maart houdt de minitentoonstelling halt in de Galerie van Design Vlaanderen in Brussel. Daar loopt tegelijkertijd de tentoonstelling 'Hout. Het nieuwe goud'. Tot 17 april trekken de stoelen verder naar drie andere locaties in Gent en Kortrijk.

Meer info?

www.stoelzoektlief.be
www.facebook.com/stoelzoektlief
www.twitter.com/StoelzktLief
#stoelzktlief

De campagne wordt ondersteund door de Vlaamse Overheid. Communicatiebureau Cojak werkte de campagne uit.